El treball transversal. A les classes de 2n de primària, des de l’àrea de Coneixement del Medi, estem treballant el lloc on vivim i descobrint les principals diferències entre ciutats i pobles. Hem plantejat aquest aprenentatge com un projecte que englobi també l’àrea de llengua i de plàstica.

Per començar, ens hem fixat especialment en els diferents serveis que es poden trobar, depenent de si parlem de poble o de ciutat. Al mateix temps hem descobert que els pobles tenen característiques diferents segons si són de muntanya, de plana o de costa, i hem après que un barri és una agrupació de diferents carrers i que és una manera d’agrupar per zones les grans ciutats.

Vam començar parlant dels diferents pobles que coneixen, aquells on hi passen les vacances, vam fer recerca per internet buscant semblances i diferències entre ells, si eren de costa o de muntanya, com eren els carrers, les cases, si hi havia comerços, etc…

Vam parlar molt de diferents ciutats per acabar centrant-nos en Barcelona, la ciutat on hi tenim l’escola i on hi viuen la majoria. Ens vam fixar en els diferents barris i cadascú va descobrir que el seu carrer pertany a un barri i que a vegades, pot ser que dos carrers no estiguin massa lluny però formin part de barris diferents. A partir d’aquí, per tal de treballar l’expressió oral, cadascú va explicar com és el barri on viu i els diferents serveis que hi ha: botigues, restaurants, placetes, biblioteques, restaurants, cinemes, correus, etc

D’altra banda, també van portar escrita l’adreça de casa seva: nom del carrer, número, pis i codi postal. Des de l’àrea de Llengua hem treballat l’estructura de la carta i s’escriuran una carta entre ells que rebrà cadascú a casa seva.

Finalment, ho vam lligar també amb l’àrea d’Educació Visual i Plàstica. Van elaborar un fons amb aquarel.les combinant colors freds d’hivern: blaus, grisos, tons de verd fosc, lila… Posteriorment, en un altre paper van dibuixar els contorns de diferents edificis: cases, esglésies, hospitals, hotels, i els van reseguir amb rotulador negre. Després ho van retallar i enganxar sobre el fons d’aqurel.la pintat prèviament. Aquesta feina de plàstica l’hem fet servir per decorar el passadís de l’escola.

Els alumnes de 2n de primària s’ho han passat d’allò més bé i ha quedat així de bonic!