L’any que acabem de deixar enrere, donada la situació ben coneguda per tots, el claustre de l’Escola Concepcionistes Barcelona va considerar, ja des de l’inici de l’estiu que és quan va néixer l’Equip Emocional amb diversos mestres i professors d’arreu les escoles concepcionistes, que durant el curs 2020-2021 seria necessari treballar les emocions amb els infants del col·legi, així com les pròpies com a docents i companys. L’acompanyament “virtual” del confinament havia de tenir continuïtat, era necessari i vital.
Les emocions formen part de la vida de totes persones i, per tal de fomentar una bona salut mental, cal que siguin treballades. Els i les mestres, com a adults, no en són una excepció, tant pel seu propi benestar com pel dels seus alumnes.
Aprofitant el taller d’expressió que es duu a terme a l’etapa d’infantil, en què les emocions ja eren una part important anteriorment, aquest curs se’ls ha donat un protagonisme total. Al llarg del primer trimestre, els infants han pogut gaudir de diverses dinàmiques encarades a treballar i experimentar diferents emocions, com ara la tristesa, l’alegria o la por, de les que a continuació en teniu una petita mostra.
A P3, inici de l’escolarització i primer contacte amb l’escola i els companys, el trimestre ha estat un èxit. S’han pogut introduir les emocions, identificar-les en un mateix i en els altres i, a partir de petits jocs i contes interactius, parlar d’elles, expressar-les de manera gestual i sobretot gaudir-ne i aprendre.
A P4 i P5 s’hi ha anat un pas endavant. Per tal d’introduir-se en el treball de les diferents emocions, al setembre es va dedicar una sessió a explicar el conte d’”Emocionados”, de Cristina Núñez Pereira y Rafael R. Valcárcel, en format de conte motor; és a dir, vivint la història des del moviment i posant-se en la pell dels protagonistes.
For privacy reasons YouTube needs your permission to be loaded.
I Accept