Projecte de percussió corporal 4rt d’ESO: els alumnes de l’optativa de música de 4rt d’ESO hem volgut participar aquest any al Concert de Santa Cecília, tot creant patrons rítmics amb percussió corporal. Alguns de nosaltres hem creat ritmes utilitzant diferents recursos sonors que té el nostre propi cos. D’altres, hem creat ritmes amb pilotes de bàsquet “Basket Beat” i també, ens hem animat a crear un acompanyament rítmic a un tema musical. 

Us compartim les nostres experiències i sensacions viscudes amb aquest projecte musical:

“Nosaltres hem fet la nostra pròpia percussió corporal, mentre la creàvem, ens hem divertit molt. Ha a estat una experiència molt bona, hem creat moviments, ens hem sincronitzat, ens hem esforçat, ha estat una molt bona experiència.”

“Hem après a treballar en equip, però no com en els altres treballs, sinó a fer coses diferents, com ara discutir quins moviments fer en cada moment i lògicament al ritme de la música.”

“Durant aquestes sessions de Santa Cecília ens hem unit com a grup i com a familia Concepcionistes.”

“Hem après a treballar en equip i hem estat ​CONNECTATS amb la música per poder obtenir un bon resultat. Vam decidir fer un ritme de percussió amb pilotes de bàsquet, ja que ens cridava molt l’atenció que poguessim ser capaços de crear un cançó amb pilotes de bàsquet. Ens hem adonat que és molt complicat coordinar el moviment de les pilotes amb el moviment del nostre cos.”

For privacy reasons YouTube needs your permission to be loaded.
I Accept
For privacy reasons YouTube needs your permission to be loaded.
I Accept
For privacy reasons YouTube needs your permission to be loaded.
I Accept
For privacy reasons YouTube needs your permission to be loaded.
I Accept
For privacy reasons YouTube needs your permission to be loaded.
I Accept
For privacy reasons YouTube needs your permission to be loaded.
I Accept

Platinium: aquest curs hem iniciat una nova optativa de música adreçada als alumnes de 2n d’ESO. El grup Platinium, nom creat pels mateixos integrants, neix de l’interès i la gran motivació que mostren vers la música i la creació de música en viu amb instruments musicals. Us compartim a continuació la primera proposta musical: la interpretació del tema Perfect d’Ed Sheeran. En aquesta interpretació la melodia es percut amb uns tubs anomenats Boomwhackers, uns tubs afinats que sonen al golpejar-los. Cada tub sona amb una nota en concret perquè té una mida concreta i es representen amb colors diferents. Hem creat també un acompanyament d’acords al piano que reforça harmònicament la melodia que escoltem. 

Esperem que gaudiu de la nostra primera actuació. Aviat, us compartirem més projectes musicals.

For privacy reasons YouTube needs your permission to be loaded.
I Accept

Un any més realitzem a l’escola el Concert de Santa Cecília. Alumnes de Secundària presenten composicions amb instrument o corporalment. L’escola Concepcionista vol potenciar la música des de moltes vessants com són les audicions a espais públics, concerts o projectes nous com Som Músics

Contestant les preguntes perquè i per a què els nens han d’aprendre música, es pot afirmar que s’ha trobat la propera relació de la música amb altres competències intel·lectuals, el que permet concloure que com més aviat s’estableixi un contacte seriós amb la música, més oportunitat es té de que, per mitjà la seva pràctica, s’enforteixin altres dimensions de l’ésser humà. Una bona orientació en el procés d’ensenyament-aprenentatge (a primerenca edat) de la música contribueix a millorar:

· Capacitat d’escolta, capacitat de concentració, capacitat d’abstracció i capacitat d’expressió

· Autoestima, criteris i responsabilitat, disciplina i respecte

· Socialització i Actitud creativa

Permet a més integrar els elements musicals al nostre món intern:

· Ritme: corporal

· Ritme + Melodia: món sensorial i afectiu

· Ritme + Melodia + Harmonia + Timbre: món sensorial, afectiu i cognitiu.

Som éssers de vibració, per tant la música composta de vibració sonora incideix directament sobre el nostre ser. La música és vida. L’ésser humà és la màxima expressió de la vida. Podem utilitzar la música com a fi o com a mitjà per harmonitzar totes les nostres dimensions.