PROJECTE DE COHESIÓ DE GRUP A 1r CICLE DE PRIMÀRIA
Aquestes primeres setmanes de curs, els alumnes de 1r i 2n de primària hem realitzat un projecte de cohesió de grup, que ens ha permès conèixer-nos millor i situar-nos al nou curs. Hem dedicat una setmana sencera a plantejar diferents activitats de caire multidisciplinar per treballar la pertinença al grup, l’autoconeixement i la cohesió.
Vam iniciar el projecte amb la cançó de “Tots som súpers!”, que ens va servir com a motivació. Vam escoltar la cançó i en vam fer un treball de comprensió de la lletra. Es va convertir en el nostre himne durant tota la setmana!
Posteriorment, vam fer una reflexió tots junts sobre quines són les nostres qualitats i punts forts, i ho vam compartir amb els companys. Això ens va servir com a introducció per poder preparar la següent activitat: “la capsa viatgera”. Els alumnes havien de portar una capsa amb tres o quatre objectes importants per a ells i preparar una petita exposició oral explicant què eren aquells objectes i per quin motiu eren importants. Va ser una activitat que ens va permetre descobrir aspectes dels companys que no sabíem. A partir d’aquí també vam realitzar un diagrama de barres recollint quins eren els hobbies i aficions de cada classe.
Aquella mateixa setmana es va dur a terme a Barcelona “el dia sense cotxes”, fet que vam aprofitar per sortir al carrer a realitzar diferents jocs de cucanya i d’equip. (el mocador, el picaparet, l’oca gegant, competició de bales, etc.).
També vàrem aprofitar la sortida que vam fer al Parc del Putxet per inaugurar el curs, per fer jocs d’equip i joc lliure.

Una altra activitat que vam fer va ser “la capsa misteriosa”, on els alumnes van descobrir la importància de valorar-se a ells mateixos. Es van descobrir reflectits en un mirall amagat a la capsa. Això va generar una gran sorpresa i un bon debat posterior comentant què esperaven trobar a dins i com es van sentir al veure’s en el mirall.
Per últim vam veure diferents curtmetratges que tenien com a tema principal els valors de l’amistat, el respecte, l’autoestima, treball en equip, i vam fer un fòrum posterior.
Com a cloenda, vam recollir totes les experiències a la carpeta d’aprenentatge, que és un portfoli on es recullen totes les valoracions i reflexions de les diferents activitats del projecte i els aspectes a millorar.