Els alumnes de 3r i 4t de Primària el dijous 11 de març hem anat d’excursió a les Coves de Collbató. Teníem molts nervis i il·lusió doncs era la 1ª excursió que fèiem tots junts aquest any.

La muntanya de Montserrat amaga en el seu interior més de 100 coves però la que anomenem “les Coves de Montserrat (també conegudes com del Salnitre), la trobem emplaçada a Collbató i és la única que permet un passeig subterrani de 400 metres de llargada gaudint d’acondicionament turístic.

La mateixa Cova ha respost als noms de Coves de Montserrat, Coves de Salnitre i Coves de Collbató al llarga de la història i actualment els tres noms conviuen prenent el de Coves de Montserrat com a nom comercial.

Vam arribar al poble de Collbató i allà vam esmorzar en una zona acondicionada i on més tard vam poder jugar i gaudir de la natura.

Va arribar el moment de començar la visita guiada a les Coves. Primer vam haver de caminar força i pujar i baixar escales. L’accés a les coves es realitza mitjançant l’ascens de 244 graons. Al arribar a dalt vam veure que l’esforç havia valgut la pena! Les vistes des de dalt de la muntanya són impressionants i ens van deixar al·lucinats.

A l’interior de les coves ens vam convertir en autèntics exploradors!

Primer vam veure un audiovisual documental on ens explicaven tota la història de les coves. Des del seu inici prehistòric fins a l’actualitat. Tot un espectacle!

A l’interior vam fer un recorregut lineal total d’uns 800 metres i 500 esglaons. El desnivell acumulat entre l’anada i la tornada és de 64 m, que transcorren pels 500 esglaons que hi ha dins de la cova.

Durant el recorregut vam poder observar les diferents formacions que ha anat moldejant la  natura amb el pas del temps: estalagtites, estalagmites, passadissos (on ens havíem d’ajupir molt!), columnes… i fins i tot vam poder fer volar la imaginació i imaginar-nos que representàven cada una d’aquestes formes!

Durant tot l’any la temperatura de la cova és de 14 graus i la humitat relativa del 99%. Per tant el terra i les baranes en algun trosset estaven mullades.

Un cop finalitzada la visita ens vam acomiadar dels monitors i vam tornar a la zona de pícnic. On vam dinar i després vam gaudir d’una estona lliure de joc amb els nostres companys acompanyats durant tot el dia d’un temps fantàstic!