La fotografia matemàtica és una eina per a la millora de l’aprenentatge de les matemàtiques, i més encara en l’època actual de pandèmia ja que permet el treball presencial i el treball telemàtic amb una enorme plasticitat.

Amb aquesta mirada, el protagonista sempre és l’estudiant. Per això, la proposta que fem per al professorat pretén motivar als docents de tots els àmbits a plantejar activitats al voltant de fotografies matemàtiques.

Nivell 5è-6è de primària: “META FER CUB DE RUBIK” de Daniela del Rio.

Primer i segon d’ESO: “ESPIRAL DE SO” d’Ada Fernández.

Tercer i quart d’ESO: “INTERSECCIÓ MIL·LIMÈTRICA” de Max Pérez.

Batxillerat: “DEFENSA D’ARQUIMEDES” del Xavi Ogños.

Com sempre moltes gràcies per la vostra participació i felicitats als guanyadors per aquestes meravelloses fotografies.

Fem un especial esment a la fotografia del Max que ha sigut finalista de la seva categoria en el concurs de fotografia matemàtica de l´ABEAM

Història del concurs

El concurs de fotografia matemàtica” es va iniciar el curs 1999-2000 per celebrar l’Any Mundial de les Matemàtiques i, aquest curs 2020-2021 estem celebrant la 22a edició.

A la primera edició del concurs hi varen participar 22 centres educatius. Les fotografies es presentaven enganxades en cartolines d’unes dimensions establertes a les bases.

Actualment, amb el ràpid desenvolupament de la fotografia digital ha fet que la participació al Concurs de Fotografia Matemàtica s’hagi incrementat molt en els darrers cursos. En l’última edició hi han participat més de 250 centres educatius i més de 30000 alumnes.

El grup de fotografia matemàtica d’ABEAM que gestiona el Concurs és actualment de 11 professors i professores de Matemàtiques.