Endavant, sempre endavant!

//Els processos en l’aprenentatge

Els processos en l’aprenentatge

Aprendre a aprendre.

Segur que esteu d’acord amb nosaltres quan diem que APRENDRE és molt important i és el que cal que els vostres fills/es facin. Doncs sí, APRENDRE és molt important, però avui en dia hem de parlar també de l’APRENDRE A APRENDRE. Ensenyar als nostres alumnes continguts, conceptes, valors, objectius curriculars i a més a més ensenyar-los a APRENDRE, és el més gratificant de tot. Veure com els nois i noies creixen, evolucionen, aprenen i, sobretot, veure que ells mateixos pensen i reflexionen sobre el seu procés d’aprenentatge i que són capaços d’autoavaluar-se és el més gratificant de tot.

Vivim en una època de canvis constants en la nostra societat on hi ha un “motor”, la tecnologia. A les escoles també hi ha aquest canvi constant, dins i fora de les aules. Els canvis metodològics són presents i ho han de ser. Tenim la sort de presentar-vos un vídeo realitzat per la Valeria Rodríguez i la Valeria Cabrera del 2n de l’ESO A, on ens expliquen en què consisteixen els mapes conceptuals o mentals i quins beneficis tenen el seu ús dins la classe. Gràcies Valeria’s per la lliçó. Gràcies per fer possible que la nostra tasca sigui gratificant.

Mapa conceptual és una tècnica usada per a la representació gràfica del coneixement proposicional amb nodes i enllaços entre aquests. Com es veu, un mapa conceptual és una xarxa de conceptes. A la xarxa, els nodes representen els conceptes, i els enllaços les relacions entre els conceptes.

2018-06-04T09:16:36+00:00 4 juny 2018|Secundària|

About the Author:

Translate