Us facilitem aquest espai on podreu trobar les circulars que al llarg d’aquests dies de confinament hem enviat des de l’escola I algunes de les feines que es fan desde casa.

CIRCULAR FASE 2

Benvolgudes famílies,
L’objectiu d’aquesta circular és explicar-vos com acabarem aquest curs 2019-20 i el possible retorn presencial només com a mesura extraordinària . És un resum de la reunió que hem mantingut aquesta setmana amb la inspecció educativa i de les seves recomanacions d’acord amb la informació de la que disposem fins a dia d’avui. Les opcions són les marcades pel propi Departament d’Educació i les seves instruccions.
Algunes consideracions generals importants :
● El curs s’acaba el 19 de juny , tal i com estava previst, i l’activitat essencial i de seguiment serà de forma telemàtica com s’ha fet des de l’inici del confinament.
● L’escola ha de garantir totes les mesures sanitàries . Per això ens han desaconsellat l’ús de diferents eines, joguines compartides, i fins i tot l’ús de paper i bolígraf. Les mesures de distanciament físic, neteja i desinfecció, etc. també són completament vigents. Som conscients que aquestes mesures fan que no es reconegui l’entorn escolar i el que entenem com a escola; més aviat es converteix en una guarderia en cas de necessitat, només podent oferir cert acompanyament emocional.
● Les activitats presencials a l’escola no podran ser en cap cas de contingut acadèmic; només es pot fer un seguiment-suport emocional . Les activitats acadèmiques, com ja s’ha especificat, són via telemàtica.
● L’assistència a l’escola només serà possible a partir de la Fase 2 , sigui quan sigui que entrem en aquesta fase. (La previsió és el dia 8 de juny, però no és segur).
● No totes les etapes ni cursos tenen les mateixes consideracions (les detallem al final de la circular).
● A totes les etapes i cursos es brinda la possibilitat de demanar una cita per tenir aquest acompanyament personalitzat , sempre que es consideri necessari, entre alumne/a amb un dels seus progenitors (només un acompanyant) i un membre del claustre (el tutor o tutora si és possible). La cita es demanarà al tutor o tutora, qui es posarà en contacte per tal de concertar dia i hora.

És imprescindible que, si decidiu que els vostres fills i filles assisteixin a l’escola i fer ús d’alguna de les opcions que podem oferir (d’acord amb les instruccions del Departament d’Educació), ens envieu un correu amb el document de Declaració responsable signat al correu barcelonadir@iconcepcionistas.es abans del dimarts dia 2 de juny a les 15 h .
Lamentem el poc temps per complimentar-la, però això ens permetrà poder fer les llistes pertinents, preparar els espais, disposar del professorat, etc.
Havent comentat aquests aspectes, detallem a continuació les especificacions per etapes.

INFANTIL
Es continua amb el seguiment telemàtic com a activitat preferencial.
● La presència serà només voluntària i complint els requisits de la Declaració responsable que haureu signat.
● Es faran grups de 8 alumnes màx. a P3 , i 10 alumnes màx. a P4 i a P5 .
● Cada grup estarà en un únic espai, durant tota la jornada establerta, procurant només estar amb un/a mestre/a per evitar el màxim d’interaccions físiques entre els infants.
● Les activitats, així com les joguines, són individuals , sense interacció física entre ells i procurant el distanciament físic que marquen les mesures sanitàries (2 metres de distància).
● És imprescindible que les famílies, en cas de voler portar els vostres fills i filles en aquesta fase 2 a l’escola, retornin llegida i degudament complimentada i signada la declaració responsable corresponent.
● Les entrades i sortides seran esglaonades per grups prèviament definits en llistes per part de l’escola. Entrada a partir de les 9h. i sortida no més tard de les 13 h. (Quan disposem del nombre d’alumnes que tinguin intenció d’assistir, podrem generar les llistes i concretar-vos les hores d’entrada i sortida, així com la porta d’accés a l’escola).
● No podrà assistir a l’escola l’alumnat que no ho hagi sol·licitat degudament i amb antelació. Pel bon funcionament necessitem incorporar-los als grups, tenir aquesta previsió de mestres, espais, mesures sanitàries i dimensions, etc.

DR-infantil

HORARI DE VIDEOTRUCADES PER INFANTIL

 

Links amb recursos per a la convivència.

Us passem aquests enllaços que poden ser interessants pels alumnes i pels pares.Ens Ho ha enviat la nostra infermera de Salut Comunitària.
 El document d’aldees infantils sobre la relació entre germans està molt ben pauatat i explicat. També ens pot servir per les nostres famílies i podeu agafar idees per assessorar a les famílies

* INFORMACIÓ COVID 19 (actualitzada):

https://www.aspb.cat/noticies/preguntes-respostes-covid19/

* Atenció a Famílies i a Adolescents:

Funcionament actual del Servei per Adolescents i Famílies (SAIF), format pels Punts Aquí T’escoltem i el Centre per Famílies amb Adolescents:  s’ha activat un nou telèfon, el 601 641 056, per tal de poder acollir demandes d’adolescents i famílies durant la situació de confinament, actiu de dilluns a divendres de 10h-14h i de 16h-19h.

* PSICÒLEGS SENSE FRONTERES: Han iniciat una nova via d’atenció telemàtica per persones que estan patint, per diverses causes, arran d’aquesta situació. Per fer ús d’aquest recurs cal que la persona enviï un correu explicant què l’hi passa i el seu telèfon a psicolegssensefronteres@yahoo.es i es derivarà a un/a psicòleg/ga perquè l’atengui.

* CONSELLS SOBRE LA RELACIÓ ENTRE GERMANS I EL CONFINAMENT
https://aldeasinfantiles.acmbtrc.com/envio/ver/969009/bfz6un4UV8t0BtKiQx6BOZ8z/mE9sPp6cRqLIrXX5GRxLEL7zF55VHO0pDRRZcw3VKjuVC/

Els nostres alumnes d’infantil també treballen des de casa fent manualitats, dibuixos, experiments ,… de la primavera amb materials reciclats. Mireu ja ens comencen a arribar les seves produccions. Uns petits GRANS artistes que aprenen jugant!!

Circular general sobre el confinament.

Benvolgudes famílies de la nostra escola,

Abans de començar, espero i desitjo que tots vosaltres estigueu molt bé i estigueu passant uns bons dies malgrat el confinament.

Ara, sí, en primer lloc us escric perquè vull donar-vos les gràcies en nom meu i de tot el claustre i comunitat educativa per les nombroses mostres que ens heu fet arribar de suport a la nostra tasca en aquests moments d’incertesa general. La veritat és que us ho agraïm enormement i us ho valorem moltíssim. Són moments que ens han agafat a tots plegats de sobte, sense previ avís, i estem responent de la millor manera malgrat els impediments. Estem coordinant diferents aspectes, intentant trobar el punt correcte per no saturar per excés de feina i tenir un bon seguiment, i treballant des de casa com molts de vosaltres deveu estar fent i amb les dificultats que això genera. I tot això pensant en el millor pels nostres alumnes, els vostres fills, sabent que és impossible tenir el mateix contacte si aquest no és personal i en l’entorn còmode de l’escola.

En segon lloc voldria demanar-vos la vostra col·laboració a nivell familiar. Esteu en una posició privilegiada envers els vostres fills a la qual no podem accedir. En moments d’incertesa i desconcert els adults tenim alguns mecanismes que els nens i nenes no tenen desenvolupat, i per això m’atreveixo a demanar-vos que els hi aporteu el punt de serenitat, calma i paciència en aquests moments en que nosaltres no els hi podem aportar personalment. I la millor manera és des del propi exemple. Tampoc feu cas de totes les notícies que van sortint, ja que ens podem trobar des de fake news o notícies falses, fins a “globus sonda”, etc. En tenim una bona mostra recent en el primer dia de tancament de les escoles, que des de primera hora havien sortit notícies que seria el dilluns següent i, al final, a la tarda del dijous i sense previ avís, van informar que es tancaven el divendres, just el dia següent. Per tant, repeteixo, paciència i treballem tots junts per continuar avançant.

Un altre aspecte que voldria comentar-vos és el de les quotes. Hem retirat la dels serveis que no es poden oferir (menjador, piscina i permanències). Igualment també hem decidit no passar el rebut de la quota d’aportació responsable. Sabem que aquesta última quota no és en favor de tenir cap contraprestació i que hi ha molts altres centres que la mantenen, però som conscients que les famílies podeu i podem estar passant per situacions delicades tant en l’àmbit laboral com en l’econòmic i volem ajudar en aquest sentit.

A nivell acadèmic, i malgrat rebreu alguna circular pròpia de cadascuna de les etapes, voldria oferir-vos una visió general de com hem treballat fins ara i què hem decidit fer per encarar aquest confinament i el treball amb l’alumnat.

Portem gairebé dues setmanes i hem anat enviant tasques/treballs/orientacions, etc., i ens hem anat posant en contacte, segons els nivells, amb famílies i/o alumes. De moment no havíem volgut avançar matèria o contingut seguint les indicacions que havíem anat rebent. Les comunicacions les hem centralitzat preferentment des de les tutories, amb delegats en alguns casos, per tal de tenir un seguiment i visió global.

Per part del claustre, hem pogut fer les diferents avaluacions des d’infantil, primària, i la setmana vinent farem secundària, del segon trimestre. Rebreu els informes d’aquesta segona avaluació, a excepció de batxillerat, abans de setmana santa, el divendres dia 3 d’abril. En molts cursos els temaris estaven tancats i en altres els hem acabat de tancar, i estem en disposició de preparar i començar el tercer trimestre. El curs que ens ha quedat penjat, perquè just havien de començar les proves trimestrals, és primer de batxillerat, amb qui reprendrem l’avaluació de seguida que tornem. Finalment, segon de batxillerat, que és el curs més delicat en aquesta situació fins al punt que les notícies també se’n fan ressò (encara ens falta informació final en referència el seu final de curs i les proves de les PAU), és on és més necessari aquest recolzament emocional que podeu aportar les famílies.

Ara bé, veient que la situació s’allarga, ja entrem en una nova etapa. Totes les accions que farem a partir d’ara les proposem per ser avaluables però no qualificables per poder-ne tenir un bon seguiment. Amb això, i essent conscients de les diferents possibilitats tecnològiques de cadascuna de les famílies i que, sobretot en les etapes més petites no hem de confondre el seu treball escolar en teletreball professional, hem preparat aquestes setmanes de la manera que comento a continuació:

Per a infantil i primària, igual que heu rebut una comunicació de tasques setmanals i hem deixat sempre oberts els canals de comunicació per dubtes amb els tutors/es, continuarem donant aquestes indicacions per correu electrònic i també es realitzarà algun contacte audiovisual, ja sigui amb alguna tutoria online o enviant-vos algun vídeo per tal de poder-vos saludar personalment.

A secundària les tasques s’enviaran com fins ara, des de cada matèria, a tots els alumnes i centralitzades i coordinades amb els delegats i tutors, encara que començarem amb alguna sessió online ja sigui per resoldre dubtes, de matèries o tutories, o per anar treballant nou temari.

Pel que fa a batxillerat i entenent que son molt més autònoms, anirem fent sessions o classes online combinades amb treballs orientats. De totes maneres és una etapa que la comunicació és fa directament amb els alumnes i per assignatures.

Començarem també un seguit de missatges a twitter i instagram per anar animant, desitjar-vos bon dia, i en definitiva, mantenint d’una manera informal el contacte. I al nostre web també hi tindreu algunes de les circulars referents a cada etapa i la manera de funcionar.

Penseu també que, per qualsevol dubte i contacte, els tutors, coordinadors, directores i jo mateix estem pendents per anar responent de mica en mica totes les vostres consultes.

Finalment, deixeu-me repetir-vos el meu agraïment i sabeu que continuem treballant #des de casa per anar “endavant, sempre endavant”.

Ben cordialment,

Lluís Perernau i Campmany

Director general

Escola Concepcionistes de Barcelona